OPTIMIZAVIMAS PAIEŠKOS SISTEMOMS: KUO TAI SVARBU VERSLUI?
Nesvarbu, ar didelė tarptautinė korporacija, ar vidutinio dydžio bendrovė, ar dar tik besikurianti įmonė, – ji turi būti matoma. O tai užtikrinti gali skaitmeninė rinkodara, kur lemiamą vaidmenį šiuo metu atlieka optimizavimas paieškos sistemoms (arba kitaip – SEO). Neretai SEO įvardijamas kaip pagrindas, kuriuo remiasi dauguma internetinės rinkodaros kampanijų. Tinkamai atliktas SEO gali padėti verslui įsitvirtinti internete ir natūraliai augti.
Kaip SEO padeda verslui augti? Galima įvardyti daug priežasčių, kodėl verslui svarbus SEO ir kaip jis skatina verslo augimą. Tačiau tarp svarbiausių SEO privalumų išskiriami septyni. Kokie jie?
Naudojant tradicinius rinkodaros kanalus, tokius kaip spauda, radijas, televizija ar kt., norima pasiekti tam tikrą tikslinę rinką, tačiau tai ne visada duoda efektyvų rezultatą. Tuo tarpu skaitmeniniai įrankiai, tokie kaip SEO, padeda pasiekti konkrečius klientus, nes interneto svetainė optimizuojama taip, kad ji būtų rodoma pagal konkrečias paieškos užklausas, atsižvelgiant į labai konkrečius demografinius rodiklius, labai konkrečiose vietose. Toks taikymas yra labai galingas, nes padeda ne tik pritraukti klientus, bet ir padidinti pardavimus.
Skirtingai nuo kitų internetinės rinkodaros formų, SEO rezultatai nėra pasiekiami akimirksniu. Norint pamatyti reikšmingus SEO rezultatus reikia laiko. Pasak „Only media“ skaitmeninės rinkodaros specialistų, reikia nuo šešių iki dvylikos mėnesių, kol pastebimi reikšmingi svetainės reitingavimo rezultatai, ypač jei verslas yra naujas. Privalumas – SEO padidina verslo matomumą ir šis išlieka matomas, kol paieškos sistemos verslą reitinguoja.
Pagrindinis SEO tikslas yra pagerinti svetainės paieškos reitingą. Kodėl reitingavimas yra svarbus? Nes net 75 % interneto vartotojų, ieškodami jiems reikalingos informacijos, apsiriboja pirmu paieškos rezultatų puslapiu, t. y. jie niekada neperžiūri antro ir tolesnių puslapių. Be to, ne vienas eksperimentas parodė, kad pirmi trys paieškos rezultatai pritraukia beveik 40 % visų paspaudimų. Tai reiškia, kad jei jūsų svetainė rodoma trečiame paieškos rezultatų puslapyje, galima sakyti, jog internete esate nematomas.
Kuo aukštesnę vietą svetainė užima paieškos rezultatuose, tuo didesnė tikimybė, kad vartotojai tą svetainę aplankys. Tačiau svarbu ne tik vartotojų srauto dydis, bet ir srauto kokybė. Jeigu jūsų tikslas – pelnyti lankytojus, kurie iš tikrųjų domisi jūsų produktu ar paslauga ir yra pasirengę jį įsigyti, tai SEO jums būtinas. Pasak skaitmeninės rinkodaros agentūros „Only media“ specialistų, paradoksalu, kad SEO yra pigesnis nei kitos internetinės reklamos formos, bet žymiai efektyvesnis ir ilgalaikėje perspektyvoje užtikrina didesnę ir tvaresnę investicijų grąžą.
Ne vienas skaitmeninės rinkodaros klientas teigė, kad jį kamuoja reklamos nuovargis – vos apsilankius interneto svetainėje atakuoja įvairiausi skelbimai. Dėl to išaugo mokamų reklamų blokavimo programinės įrangos populiarumas. Tai reiškia, kad tokių reklamų efektyvumas sumažėjo. Optimizavimas paieškos sistemoms – visiškai kitokio pobūdžio skaitmeninės rinkodaros paslauga. Jos strategija įgyvendinama taip, kad vartotojai nejaustų jokių reklamos atakų ir norėtų spustelėti nuorodą. Tokia strategija padidina svetainės patikimumą – juk jei svetainė yra paieškos rezultatų puslapio viršuje, ji turi būti patikima, tiesa? Iš tikrųjų kokybiškesnės turinio svetainės yra iškeliamos į priekį.
Itin vertinamas interneto pranašumas – įmonės gali bendrauti su savo klientais. Efektyvi komunikacija neatsiejama nuo klientų teigiamos patirties. O įtraukimas yra tai, kaip vartotojas jaučiasi naršydamas po svetainę, t. y. ar patogu naršyti, ar lengva rasti informaciją ar paprasta peržiūrėti ieškomus produktus ir juos įsigyti. Tai yra veiksniai, į kuriuos paieškos sistemos algoritmai atsižvelgia reitinguodami puslapius. Kuo geresnė vartotojo patirtis svetainėje, tuo aukštesnis jos reitingas.
Kažkada SEO buvo laikomas mados reikalu, o šiuo metu jis yra labai efektyvus įrankis, turintis išliekamąją vertę. Tiesą sakant, daugiau nei 60 % rinkodaros specialistų teigia, kad SEO yra svarbiausias kuriant „natūralų“ srautą. Tai reiškia, kad jei nesinaudojate SEO, rizikuojate atsilikti nuo konkurentų. Jei norite, kad verslas klestėtų, turite išlikti paieškos rezultatų puslapio priekyje. Aukščiausia vieta paieškos rezultatų puslapyje – didelis privalumas.
Pabaigai – skaitmeninės rinkodaros įmonės „Only media“ specialisto komentaras. Internetinis verslas tapo labai konkurencingas, ypač tarptautinėje verslo aplinkoje. Buvimas internete padidina įmonės matomumą, žinomumą, patikimumą, konkurencingumą ir gali padėti užsitikrinti lyderiaujančias pozicijas. O veiksminga SEO strategija ir užtikrina verslui tvirtą buvimą internete, leidžia jam augti ir klestėti.
Profesionalios SEO paslaugos | SEO kaina | SEO sprendimai